skip to Main Content

Contact

Niet Tevreden?

Vanuit SAAMO Antwerpen willen we op een respectvolle wijze omgaan met deelnemers en vrijwilligers. Ondanks onze goede intenties is het mogelijk dat er iets misloopt. Ben je niet tevreden? Laat het ons weten. Zo kunnen we onze diensten steeds verbeteren.

Praten helpt

Ben je niet tevreden over de manier waarop een medewerker of een team van SAAMO met jou of met je vraag omging? Praat dan met die persoon of personen zelf. Wellicht vinden jullie samen zo een oplossing of een verklaring. Uit jouw reactie kunnen we veel leren. Je geeft ons waardevolle informatie waarmee we onze werking kunnen verbeteren.

Kan dat niet of vind je dat moeilijk om te doen? Maak dan gebruik van onze klachtenregeling.

Klachtenregeling

Mensen die niet rechtstreeks betrokken zijn bij het probleem zullen jouw klacht behandelen. Ze zoeken samen met jou een oplossing.

Welke klachten worden aanvaard?

We aanvaarden je klacht:

  • als je je naam en adres bekend maakt. We behandelen geen anonieme klachten.
  • als je klacht gaat over de dienstverlening van SAAMO Antwerpen.
  • als je deze klacht indient binnen de 6 maanden na de feiten.
  • als deze klacht nog niet in behandeling is, tenzij er nieuwe feiten zijn.
  • als je deze klacht nog niet bij een rechtbank indiende.

Hoe dien je een klacht in?

  • Als je je klacht schriftelijk wil indienen vragen we je om steeds een klachtenformulier te gebruiken.
  • Als je hulp wil bij het invullen van dit formulier op papier of online kan je hulp vragen bij een vertrouwenspersoon die jij kiest. Dit is echter niet verplicht.
  • Je kan het formulier ook in het Frans of het Engels invullen.
  • Wanneer je dit formulier op papier invulde, stuur het dan per post naar SAAMO Antwerpen vzw, t.a.v. Ilse Hackethal – directeur, Gasstraat 12-14, 2060 Antwerpen. Je kan het zelf ook komen afgeven op dit adres.

Wat gebeurt er met je klacht?

  • Na ontvangst van je papieren of digitaal klachtenformulier krijg je binnen de 15 werkdagen een schriftelijke reactie van de organisatie. Als de voorwaarden om je klacht te aanvaarden niet vervult zijn, stopt de procedure.
  • Als je klacht aanvaard is ontvang je binnen de 30 werkdagen een mail of brief met een voorstel tot oplossing.
  • Je hebt het recht hierop nog te reageren. We nemen je reactie op in je klachtendossier en SAAMO Antwerpen zal hier zoveel mogelijk rekening mee houden.

 

Back To Top