Vanaf 1 juli 2023 stopt het tijdelijk recht op sociaal tarief voor mensen met verhoogde tegemoetkoming. Dat is slecht nieuws voor 400.000 gezinnen die door deze beslissing terugvallen op het commerciële tarief. SAAMO vreest de impact. En veel hulpverleners en welzijnswerkers samen met ons.
Maar we blijven (alweer) niet bij de pakken zitten! Benieuwd hoe je cliënten, buurtbewoners, vrijwilligers … zo goed mogelijk kan verder helpen? Collega Leen Smets goot alle praktische tips en tricks in een webinar van anderhalf uur.
Zie je niet meteen de webinar? Klik dan hier om deze rechtstreeks op Youtube te bekijken.
Een overzicht van de webinar:
- Huidige prijzenevolutie (2:57)
- Verschil tussen sociaal tarief en commercieel tarief.
- Met hoeveel procent stijgt de prijs van ST naar commercieel tarief?
- Richtlijn over het verhogen van het voorschotbedrag
- V-test: demonstratie (16:38)
- Vast/variabel/dynamisch (35:08)
- Hoe leggen we het zo eenvoudig mogelijk uit?
- Handvaten wanneer kiezen voor vast of variabel?
- Welke leverancier? (39:17)
- Kiezen voor kleine of grote leveranciers
- Wat met de groepsaankoop van I-Choosr?
- Voorstel van de leverancier nu het ST wordt stopgezet (46:10)
- Wanneer bij het contract blijven?
- Wanneer is een V-test zinvol?
- Wanneer overschakelen naar een andere leverancier?
- Wat als mensen een brief hebben gekregen, maar ze horen bij de primaire groep sociaal tarief?
- Top 5: (50:22)
- Beste contracten met facturen per post
- Goedkoopste variabele contracten
- Goedkoopste vaste contracten
- Goedkoopste internet contracten
- Werken met online klantenzone: tips en tricks
- Werken met online klantenzone (58:30)